منتظر داغ شدن بازار شایعات باشید

     بی‌شک در پی حمله انتقامی شب گذشته ایران به اهداف نظامی در فلسطین اشغالی، از ساعاتی دیگر مزدوران داخلی و خارجی دشمنان این ملت و مملکت کار خود را برای خنثی‌سازی نتایج عبرت‌آموز این عملیات بی‌سابقه و ترساندن و ناامید کردن مردم غیور ایران اسلامی آغاز خواهند کرد.

برخی از اقدامات احتمالی عبارتند از؛

     کمک مزدوران و واسطه‌ها به صهیونیست‌ها از طریق افزایش قیمت ارز و طلا و سایر کالاها که قطعاً با عنایت به وضعیت جنگی که در آن قرار داریم، برخورد با اخلالگران اقتصادی کمتر از برخورد با خود صهیونیست‌ها اسقاطیلی  نیست.

     ناکارآمد و کم‌اثر جلوه دادن نتایج حمله ایران در حالی که طبق گزارش‌های دریافتی اولاً بیش از ۷۰ درصد شلیک‌ها به اهداف اصابت نموده و خسارات سنگینی را به دشمن وارد نموده  است، ثانیاً قطعاً صهیونیست‌ها با سانسور اخبار این حمله مانع از انتشار نتایج واقعی آن خواهند شد، ثالثاً صهیونیست‌ها مدعی هستند که گرانترین، پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم پدافندی چند لایه جهان را در اختیار دارند، رابعاً سیستم پدافندی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و چند کشور دیگر به کمک آنها آمده است، خامساً این حمله فقط بخش بسیار کوچکی از توان نظامی ایران را به نمایش گذاشت، چرا که در این عملیات از موشک‌های نسل جدید از جمله موشک‌های هایپرسونیک استفاده نشد.

     بی‌تردید ایجاد ترس و وحشت در افکار عمومی با اتکا به گزافه‌گویی‌های صهیونیست‌ها مبنی بر مقابله به مثل هم گزینه دیگری است که باتوجه به آمادگی کامل نیروهای مسلح، همراهی جبهه مقاومت و اعلام آمادگی برخی از دیگر کشورها از جمله روسیه برای دفع حملات احتمالی دشمن و نیز خسارت وارده به صهیونیست‌ها و نگرانی از حملات گسترده‌تر ایران و جبهه مقاومت، نباید چندان مورد اعتنا قرار گیرد.

     طبق معمول احتمالاً از پخش شایعاتی مانند؛ فرار مردم و مسئولین، خروج سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، کمبود کالا و ترغیب مردم به احتکار، دروغپردازی در مورد اعتراض مردم به عملیات اخیر نیروهای مسلح و هر اقدامی که بتواند به ناامید کردن و ترساندن مردم و یا حتی ایجاد آشوب و اغتشاش منتهی شود دریغ نخواهند کرد.

     به همین دلیل مثل همیشه هوشیاری و واکنش مناسب مردم در برابر شایعات و حمایت گسترده، خودجوش و فراگیر آنها از اقدام اخیر نیروهای مسلح کشور می‌تواند، نقش مهمی در کمک به بازدارندگی در برابر مقابله احتمالی دشمن داشته باشد.

     نکته قابل ذکر دیگر این که وقتی به‌رغم وجود سامانه پدافندی به ظاهر قوی صهیونیست‌ها و کمک پدافندی سایر کشورها، بیش از ۷۰ درصد شلیک‌ها به هدف اصابت کرده است، قطعاً سایر کشورهای همسو با صهیونیست‌ها که فاقد سیستم پدافندی هستند به خوبی فهمیده‌اند که همراهی و همکاری با صهیونیست‌ها می‌تواند چه بلایی را بر سر آنها نازل کند و لذا نگرانی از همکاری احتمالی سایر دولت‌هایی که شاید مایل به همکاری با غرب باشند نیز بی‌مورد است.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۲۶/۱/۱۴۰۳

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *