حقوق بشر آمریکایی (فقط بخاطر بشریت و توسعه دمکراسی!!!؟)

     تجاوز به کشورها و دخالت در امور داخلی دولتها، از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که در ساختار حکومتی کشور هایی مانند؛ آمریکای جنگ افروز، انگلیس فتنه‌گر و رژیم غاصب صهیونیستی نهادینه و به یک فرهنگ تبدیل شده است، اما نکته جالب این است که، این قبیل اقدامات مداخله جویانه و متجاوزانه، با عوام فریبی تمام، از سوی دولتمردان  این کشورها  تحت عنوان دفاع از حقوق بشر معرفی و تبلیغ می شود .

     اکر چه همه این کشورها تمام تلاش خود را معطوف استفاده از این موقعیت نموده اند، اما بنظر می رسد در حال حاضر آمریکا گوی سبقت در این زمینه را در اختیار خود دارد. البته قضاوت در این رابطه را باید با مراجعه به افکار عمومی و بررسی جایگاه اجتماعی آمریکا نزد ملل مستضعف، تحت ستم و آزاده دنیا مورد بررسی و ارزیابی قرار داد اما در جهت ارائه تصویری روشنتر از نتایج  و دستاوردهای اقدامات بشر دوستانه آمریکا ؟!!! در سطح جهان، ارائه نمونه های ذیل که  اکثرا در انحصار این حکومت فاسد قرار دارد، می‌ تواند تا حدی عمق جنایات و خیانت‌های این مدعی دفاع از حقوق بشر و همپالگی‌هایش به بشریت را که از واژه حقوق بشر فقط  به‌عنوان یک ابزار  و اهرم فشار آن‌هم درجهت منافع خود استفاده و گاهی آن را تایید می‌کنند، آشکار سازد .

      ۱- اولین اقدام متجاوزانه این مدعی حقوق بشر با کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب و به دنبال آن ورود گروهی از افراد فرصت طلب به سرزمین جدید آغاز و با تجاوز به حریم مردم بومی این منطقه و قتل و کشتار آنان و در نهایت اشغال و تصاحب این سرزمین ادامه یافت و با تسلط کامل براین قاره و ایجاد محدودیتهای سنگین برای ساکنین بومی آن پایان یافت .

      به عبارت دیگر، نخستین گام در این جهت با نقض حقوق گروهی از انسانها یعنی  سرخپوستان و آوارگی و کشتار آنان و تشکیل کشور جدیدی به نام آمــــریکا  همراه بود، اما این تازه آغاز ماجرا بود و هنوز کشور جدید از  ظرفیتهای لازم برای توسعه و تسری فـعالیتهای ظاهرا بشر دوستانه خود برخوردار نشده بود، اما به دور از عوارض جنگها و تعارضات جهانی، خیلی زود شرایط لازم برای سلطه طلبی و تجاوزگری آنان در سطح جهان ایجاد و سیاستهای غیر انسانی آمریکا یی ها فراگیر شده و ابعاد جهانی پیدا کرد.

     ۲-   بمباران اتمی مردم بی دفاع و غیر نظامی ژاپن در هیروشیما و ناکازاکی، اقدام غیر انسانی دیگری است که آمریکا به عنوان اولین مبتکر این روش، ننگ آن را برای همیشه به نام خود ثبت و با تقویت و افزایش روز افزون سلاحهای کشتار جمعی خود، ‌همچنان بر این روش غیر انسانی که حیات بشریت را تهدید می کند تاکید می ورزند .

     ۳-  در قرن اخیر، آمریکا مقام نخست جنگ افروزی یک کشور در خارج از مرزهای بین المللی را به خود اختصاص داده و هیچیک از پنج قاره جهان را از این اقدام سلطه جویانه خود  محروم نساخته است، بطوریکه بر اساس شواهد موجود و اسناد منتشره که بتدریج افشاء شده ، آمریکا بطور مستقیم یا غیر مستقیم در بروز دهها جنگ و نزاع کوچک و بزرگ در نقاط مختلف جهان از جمله؛ ژاپن، کره، ویتنام، السالوادور، گواتمالا، بوسنی، افقانستان، عراق، ایران و دهها کشور دیگر دخالت داشته است.

     این آتش افروزیها  فقط در کشورهایی مانند: گواتمالا منجر به کشته شدن بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر، در السالوادور ۷۵۰۰۰ نفر و در عراق حدود  ۸۰۰۰۰۰  نفر از افراد غیر نظامی و بی گناه  شده است. البته باید آمار کشته شدگان بمباران اتمی ژاپن، آمار کشته شدگان اشغال افغانستان‌، آمار شهدای جنگ تحمیلی ایران و عراق و سایر جنگها را نیز به آن اضافه کرد.

     ۴-  بر اساس اسناد افشاء شده در سالهای اخیر، ظاهرا افتخار تاسیس اولین و بیشترین زندانها و بازداشتگاههای بین المللی در اقصی نقاط دنیا، حتی در کشورهای بظاهر متمدن اروپایی با انبوهی از زندانیان خارجی نیز به آمریکا اختصاص دارد و این کشور با احداث مخوفترین زندانها و بازداشتگاهها و اعمال وحشیانه ترین و غیر انسانی ترین روشهای شکنجه در مراکزی مانند، اردوگاه گوانتانامو و زندان ابو غریب، همچنان تمام تلاش خود را برای نمایش چهره ای بشر دوستانه از خود بکار برده است .

    ۵- احتمالا باید سند تاسیس بزرگترین  قبرستانهای بین المللی با وجود هزران شهروند آمریکایی کشته شده در نقاط مختلف دنیا و همچنین خارجیان کشته شده توسط سازمانهای امنیتی آمریکا که البته همگی به نام دفاع از حقوق بشر صورت گرفته را نیز، به نام این کشور صادر کرد.

     ۶- صادرات و واردات این کشور نیز به نوعی در خدمت مقاصد استکباری سیاستگذاران آمریکا قرار گرفته، به‌طوری که سرمایه داران آمریکایی هر ساله به بهانه دفاع از دمکراسی، با صدور آشکار و مخفیانه هزاران قبضه سلاح و تجهیزات نظامی به کشورهای مختلف جهان و تسلیح و تجهیز هزاران آشوبگر و مزدور در کشورهای مختلف و متقابلا قاچاق انسان و مواد مخدر، پیوسته مترصد آن بوده اند تا شرایط لازم را برای اعمال خواسته های نامشروع خود در سطح جهان  فراهم سازند .

     لازم به یادآوری است، کالا و خدمات صادراتی آنها، شامل موارد دیگری مانند: صدور زباله های هسته ای و سایر کالاهای زیانبار، خطرناک و غیراستاندارد به کشورهای جهان سومی نیز می گردد.

     ۷- بدیهی است در این راستا نباید وجود پایکاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای مختلف جهان را که همگی آنها نیز به‌طور کاملا مجهز و به ظاهر برای خدمت به مردم بی دفاع کشورهای عمدتا جهان سومی ایجاد شده و مانند قارچ دائما در حال افزایش هستند را از نظر دور داشت، زیرا در هر حال اجرا و اعمال سیاستهای ظاهرا بشر دوستانه آمریکا در خارج از  مرزهای آن نیز گاهی به ابزار و امکانات متناسب با این سیاستها نیاز دارد و لذا طبیعی است که این ابزار باید همیشه و در همه جا، در دسترس باشند .

      ۸- دامنه بشر دوستی این کشور تا آنجا گسترش یافته که با حمایت و مشارکت جدی سردمداران و بخصوص نظامیان آمریکایی از مراحل مختلف تولید مواد مخدر در کشورهایی مانند؛ افغانستان تا فرآوری و توزیع آن در سطح جهان، حتی قاچاقچیان و معتادین جهان را مشمول خود ساخته و در عین حال با کار آفرینی؟!!! در این کشورها شرایط لازم را برای ایجاد اشتغال و رشد و پیشرفت این جوامع فراهم نموده است؟!!!

     ۹- تلاش در جهت تغییر حکومتها و همچنین ایجاد تفرقه، بحران و اغتشاش در کشورهای مخالفِ سیاسته‌ای خصمانه و قلدر مابانه آمریکا و ایجاد تفرقه و اختلاف بین اقوام، ادیان و گروهها و دخالت ‌آشکار و پنهان  در امور داخلی دولتها، از جمله؛ تلاش برای تغییر نتایج انتخابات کشورهایی مانند: فلسطین، لبنان، ایران، عراق و بسیاری از کشورهای اروپای شرقی و آمریکای لاتین و سایر کشورهای جهان، جنبه های دیگری از تلاش منافقانه حمایت از دمکراسی و احترام به آراء و حقوق انسانها، از سوی آمریکا را اثبات می کند .

     ۱۰- سوءاستفاده از حق وتو برای پایمال نمودن حقوق مردم کشورهای مستضعف و تحت ستم و یا مخالف آمریکا و متقابلا  حمایت و پشتیبانی از ظلم و ستم همپالگیهای آمریکا بویژه رژیم اشغالگر قدس از دیگر مصادیق ضد حقوق بشر آمریکایی ها بشمار می رود .

     ۱۱- پیامدهای ادعای دفاع از حقوق بشر آمریکایی ها را حتی می‌توان در زمینه حفاظت از  محیط زیست که به جان انسانها و سایر موجودات ارتباط دارد نیز جستجو نمود،  زیرا تنها آمریکا است که بدون توجه به هشدارهای فراوان دانشمندان و صاحبنظران دنیا، همچنان با تولید بیشترین مقدار گازهای گلخانه ای، تخریب لایه اوزون را با جدیت دنبال می کند که البته باید آثار تولید سلاحهای بیولوژیکی، ‌میکروبی، شیمیایی اتمی و ضایعات این‌گونه مواد را نیز به آنها اضافه کرد.

     ۱۲- بنا بر اعترافات رسمی مقامات آمریکایی و اسناد موجود، مراکز وسازمانهای ویژه‌ای در داخل و خارج از این کشور،  برای آموزش شکنجه‌گری، بازجویی و بظاهر مقابله با تروریسم وجود دارد که نمونه آن تحت عنوان؛ مدرسه خشونت، به‌طور کاملا رسمی و علنی در یکی از ایالتهای آمریکا همچنان فعال است و طبیعی است که نتیجه کار پرورش یافتگان این مراکز چیزی جز افزایش تعداد گروهها و سازمانهای تروریستی و تشدید خشونتها و تضییع حقوق انسانها نخواهد بود .

     در این رابطه با اطمینان می‌توان پیدایش گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم بی گناه فلسطین وظهور القاعده و طالبان در افغانستان و دیگر گروههای تروریستی در کشورهای  مختلف و شدت یافتن مناقشات و شورشهای بین المللی، منطقه‌ای و محلی در کشورهای آفریقایی و سایر کشورها و یا ایجاد سازمانهایی مانند؛ سیا و پلیس خشونت طلب آمریکا را یکی از نتایج این آموزشها دانست .

     ۱۳- آدم ربایی و گروگانگیری، اقدام دیگری است که در راستای منافع آمریکا با نادیده انگاشتن قوانین بین المللی و حقوق فردی انسانها،  بارها به اشکال مختلف برای ربودن افراد گوناگون اعم از دانشمندان و نخبگان جهان و یا افراد سیاسی  مانند؛ دانیل اورتگا رئیس جمهور وقت  نیکاراگوئه در گذشته ای نه چندان دور و مخالفان و ناراضیان سیاستهای آمریکا در کشورهای مختلف دنیا در دهه های اخیر، مورد استفاده سیاستمداران این کشور قرار گرفته است.

     ۱۴- تلاش آمریکا برای تغییر فرهنگها و مبانی اعتقادی و مذهبی جوامع جهانی و تلاش برای تطبیق آن با فرهتگ منحط غربی از دیگر اقدامات ضد دمکراسی دولتمردان آمریکایی است  که علیرغم اعتراضات دائمی مردم جهان، پیوسته با تصمیم گیریهای کاملا یکجانبه و با ادعای کمک به پیشرفت و رشد فکری مردم جهان و با استفاده از روشها و ابزار مختلف مانند: فیلم، سینما، نشریات، صنعت توریسم وسایر روشها،  مورد توجه آمریکاییها قرار داشته است.

     ۱۵ـ یکی دیگر از مصادیق فریبکاری آمریکا برای دفاع از حقوق بشر را می‌توان در برخورد دوگانه و بلکه چند گانه آنان با قومیتها، ‌نژادها، فرق، گروهها و بویژه ادیان موجود در داخل و خارج از این کشور مورد نقد و بررسی قرار داد.

     نژاد پرستی و نوع برخورد کاملا خصمانه پلیس و سیاستگذاران آمریکا با مسلمانان و همچنین سیاه پوستان و سرخپوستان و سایر نژادهای ساکن این کشور و محروم ساختن آنها از بسیاری از حقوق طبیعی و موقعیتهای اجتماعی و رفاهی و متقابلا  حمایت بی چون چرا و کاملا  جــانبدارانه از لابی‌های صهیونیستی و افراد وابسته به آنها، موضوع دیگری است که کمک زیادی به اثبات غیرواقعی بودن ادعاهای آنان برای دفاع از حقوق بشر می کند .

     ۱۶-  آمریکایی‌ها علیرغم قوانین بین‌المللی و تعهدات قبلی، برای جلوگیری از رسیدن پیام ملتهای آزاده و طرح دعاوی ضد استکباری دولتهای مستقل در مجامع بین‌المللی، با سوءاستفاده از موقعیت مجامع و سازمانهای جهانی مستقر در این کشور، نهایت تلاش خود را بکاربرده  و حتی‌المقدور باطرح بهانه‌های  واهی، مانع از دستیابی و حضور نمایندگان این کشورها به این سازمانها  می شود و این در حالی است که تبلیغ نقش مصلحانه و فریاد خیرخواهانه این رژیم گوش جهانیان را کر کرده است.

     ۱۷- بدیهی است آنجا که منافع شخصی صحنه گردانان اصلی که عمدتا صهیونیست هستند آنهم در مقیاسهای کلان مطرح باشد نه تنها حقوق انسانها در خارج از مرزها، بلکه حقوق مردم آمریکا هم برای سیاستمداران آمریکایی اهمیت خود را از دست می دهد و دیگر حتی نظر میلیونها شهروند خیر خواه و هزاران سرباز آمریکایی مخالف جنگ هم  که نا خواسته  در راستای حفظ منافع سرمایه داران آمریکایی به حضور و کشته شدن در نقاط مختلف دنیا تن در می دهند، مهم تلقی نمی شود.

     رسیدگی به حقوق پایمال شده  فقرا، محرومین و بی خانمانهای آمریکایی به جرم رنگین بودن  پوستتشان، اولویت خود را بطور کامل از دست می دهد و جنایتکاران نیز می توانند بی هیچ واهمه ای از مجازات مرگ برای رفع خستگی و کسب نشاط و جبران کمبودهای  روحی روانی خود، هموطنانشان را به‌طور گروهی یا انفرادی، مورد هدف سلاحهای آتشین خود  که ساخته دست سرمایه داران فرصت طلب کشورشان است،  قرار داده و مقام نخست کشتار با سلاح گرم را از آن خود سازند .

     در چنین شرایطی سوءاستفاده جنسی از زنان نیز بدون توجه به شعارهای بشردوستانه، چنان گسترش می‌یابد که به یک امر طبیعی بدل می شود و در نهایت باز این سیاستمداران آمریکایی هستند که مستاصل و درمانده از این همه فلاکت و بدبختی مجبور می شوند بر خلاف شعارهایشان، با افزایش و ساخت انواع زندانهای ثابت و شناور و انباشتن آنها از زندانیان دست پرورده سیاستهای غلط، برای حفظ جایگاه برتر از نظر  تعداد زندانی گام  بردارند .

     بدینسان است که کشور آمریکا، به منفورترین کشور نزد مردم جهان و دولت آمریکا به ناکارآمدترین دولت نزد مردم این کشور تبدیل و از نازلترین جایگاه اجتماعی و مردمی در جهان برخوردار می‌گردد و این در حالی است که؛ هنوز برخی از افراد جاهل و  دولتهای وابسته،  مرعوب روشهای خصمانه آمــریکا بوده  و سنگ حمایت و دنباله روی از این سیاستها را بر سینه می زنند، غافل از آنکه شمارش معکوس برای سقوط  بزرگترین تضییع کننده حقوق بشر، مدتهاست که آغاز شده و با تحول ضد امپریالیستی که در جهان در حال وقوع است، به‌زودی طلسم این بت نیز شکسته و دنیا شاهد فرو پاشی یکی دیگر از بزرگترین نمادهای ظلم و زیاده‌خواهی در جهان خواهد بود. انشاءالله

احمدرضا هدایتی

۸۶/۱/۲۰

 

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. علي اسماعيلي گفت:

    باز همان رویه، خواننده هم دارید؟این شبیه سیستم های کمونیستی هست دنیا عبورکرده زحمت بی خود به خودت می دی

    • احمدرضا هدایتی گفت:

      جناب اسماعیلی سلام؛
      بلاخره هرکس یک روش و یک دیدگاهی دارد، و سطح فهم و درک افراد از مسائل مختلف هم متفاوت است، شما مجبور نیستید مطالب بنده را بخوانید. سایت هم خواننده به اندازه کافی دارد و هم سایتهای مختلف از مطالب آن استفاده می کنند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *