شرکت در انتخابات لزوماً به معنای تأیید عملکرد دولت نیست

     شرکت در انتخابات مختلف اگرچه تأیید نظام اسلامی محسوب می‌شود و مؤید این مطلب است که مردم مؤمن و انقلابی همچنان به مبانی اعتقادی خود و آرمان‌های والای انقلاب در راستای پیشرفت همه‌جانبه کشور و گسترش عدالت پایبند هستند، اما این نقش آفرینی لزوماً به معنای تأیید عملکرد همه دولت‌ها یا همه عملکرد یک دولت نیست.

     قطعاً مزیت شرکت فراگیر مردم در انتخابات فقط به بیان پایبندی جامعه به اصول و ارزش‌های اسلامی محدود نمی‌شود، بلکه حضور گسترده هموطنان در انتخابات متضمن حفظ و گسترش امنیت در کشور نیز می‌باشد.

     درواقع به هر میزان این حضور پررنگتر و گسترده‌تر باشد، اثربخشی بیشتری در برابر تهدیدات خارجی و رجزخوانی بدخواهان دارد، چرا که حضور فراگیر امت اسلامی در این رخداد بزرگ از یکسو بیانگر وحدت، همدلی و حضور آگاهانه در صحنه برای دفاع از اصولی است که سالها برای کسب آن فداکاری کرد‌ه‌اند.

     از سوی دیگر گویای این واقعیت خواهد بود که حتی شرایط سخت و تحمیلی نمی‌تواند در عزم و اراده پولادین آنها برای ادامه این مسیر تأثیر داشته باشد و در هیچ شرایطی اجازه نحواهند داد که خون شهدای عزیز این سرزمین و دستاوردهای عظیمی که کسب کرده‌ایم پایمال شود.

     علاوه براین؛ استمرار حضور مردم در صحنه می‌تواند تأییدگر این نکته باشد که افراد جامعه از بلوغ فکری و سیاسی لازم برخوردارند و کج‌سلیقگی و کم‌کاری و یا خباثت افراد نفوذی و حتی خیانت برخی از مسئولین و مدیران را به حساب اسلام و نظام اسلامی نمی‌گذارند.

     درست به همین دلیل است که حضور پرشور در این عرصه می‌تواند به‌عنوان یک عامل بازدارنده قوی و مؤثر از بروز هرگونه ناامنی احتمالی اعم از جنگ یا آشوب و اغتشاش جلوگیری نماید.

      بدیهی است که اثربخشی این حضور هنگامی مضاعف خواهد شد که با انتخاب نامزد اصلح بتوانیم شرایطی را فراهم نماییم که نه‌تنها از تشدید مشکلات و ناهنجاری‌ها جلوگیری شود، بلکه شرایطی ایجاد شود که با انجام برخی تغییرات، نواقص برطرف و چرخ پیشرفت کشور با سرعت بیشتری به گردش درآید.

     البته دعوت برای حضور گسترده لزوماً به معنای اجبار مردم برای رأی دادن به یک فرد یا جناح خاص نیست، چرا که ممکن است عملکرد دولت وقت همچنان مورد تأیید بخشی از افراد جامعه باشد و بخواهند برای استمرار روند فعلی به افراد همفکر، همسو و هم‌نظر با مسئولین دولت فعلی رأی بدهند.

     متقابلاً این امکان وجود دارد که جامعه به علت نارضایتی از وضعیت موجود، مایل به تغییر در شرایط از طریق انتخاب افراد جدید با رویکرد متفاوت یا حتی مشابه دولت‌های قبل باشند، که در هر دو صورت حق انتخاب برای آنها وجود دارد..

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱۲/۳/۱۴۰۰

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *