خودمان هم باورمان شده است!

     شکی نیست که اینک کشور ما با مشکلاتی مواجه است که قطعاً بخشی از آنها ناشی از سوءمدیریت و یا خیانت تعدادی از مدیران و مسئولین بوده است، اما تردیدی هم وجود ندارد که اولاً تعداد این افراد بسیار محدود و معدود بوده، ثانیاً در مورد برخی از مشکلات سیاه‌نمایی و بزرگنمایی بیش از حد صورت گرفته، ثالتاً برخی از این مشکلات مانند خشکسالی، طبیعی و تقریباً خارج از کنترل بوده و رابعاً برخی از خود ما نیز خواسته یا ناخواسته و به اشکال مختلف در بروز مشکلات مذکور نقش داشته‌ایم.

     البته با توجه به مطالب و گزارشهای منتشره در سایت‌های خارجی و یا فیلم‌هایی که هرازگاهی توسط کارگردانان و تهیه‌کنندگان مستقل کشورهای مختلف (به‌خصوص در آمریکا و اروپا) در مورد روابط سیاسی مافیایی و ناهنجاری‌های اجتماعی تولید و پخش می‌شود، نباید فراموش کنیم که همه کشورهای جهان کم و بیش تحت تأثیر عوامل مختلف طبیعی و غیرطبیعی، درگیر مشکلاتی هستند که یا هرگز علنی نمی‌شود و یا حداقل به اندازه کشور ما بزرگنمایی نمی‌شوند.

     اما در این زمینه نکته‌ای که معمولاً مورد غفلت واقع می‌شود، نقش مخربی است که دشمنان نظام اسلامی با انجام اقداماتی مانند؛ جنگ تحمیلی، ایجاد آشوب و اغتشاش، تحریم، تخریب، بمب‌گذاری، ترور، نسبت دادن اتهامات واهی و فشار سیاسی و به‌خصوص شبیخون فرهنگی، در بروز این مشکلات داشته و دارند.

     به عنوان مثال؛ در حالی که اکثر مردم اروپا و آمریکا باید برای تماشای شبکه‌های تلویزیونی کشورشان حق آبونمان ماهانه پرداخت نمایند، اما همین کشورها و چند کشور استکباری دیگر به‌رغم هزینه‌های هنگفت ایجاد شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای، بیش از ۱۶۰ کانال فارسی‌زبان راه‌اندازی کرده‌اند که با صرف میلیونها دلار در حال تولید انواع فیلم و برنامه‌های تلویزیونی، فقط برای فارسی‌زبانان و خصوصاً ایرانی‌ها هستند.

     علاوه براین؛ جنگ آنها در دنیای مجازی نیز امتداد یافته است، به‌طوری‌ که کشور ایران در سال ۲۰۰۰ میلادی با بیش ۳۲ میلیون کاربر و ۴۸/۵ درصد ضریب نفوذ، ۵۵/۲ درصد از کل جمعیت کاربران اینترنت را به خود اختصاص داد و در رتبه اول خاورمیانه ایستاد، این در حالی است که در این سال ضریب نفوذ اینترنت در جهان به طور میانگین ۲۶/۶ درصد و ضریب نفوذ در خاورمیانه ۲۸/۳ درصد بوده است.

     سردار سید کمال هادیانفر، رئیس دبیرخانه پلیس امنیت تبادل اطلاعات فضای مجازی در بیان آفتهای حضور بی‌ضابطه کاربران ایرانی در اینترنت، با ذکر یک نمونه یادآوری می‌کند که ۳ میلیون و ۵۰۰ بار دانلود یک کلیپ مستهجن از یک سایت غیراخلاقی فارسی زبان زنگ خطری است که بنیان خانواده را در کشور هدف قرار داده و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

     هم‌اکنون با هدایت نظام سلطه، فضای مجازی نیز با حضور هزاران کانال مخرب و فاسد داخلی و خارجی به فضایی حقیقی و آوردگاهی برای رویارویی با انقلاب اسلامی ایران تبدیل شده است.

     این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از همان ابتدای ورود این میهمانان ناخوانده (آنتن‌های ماهواره‌ای، اینترنت و فضای مجازی) به خانه‌های مردم ایران (یعنی از حدود سال ۱۳۷۲ به بعد) بارها متذکر شده‌اند که استفاده از فضای مجازی باید ضابطه‌مند باشد.

     ایشان در یکی از سخنرانی‌هایشان فضای مجازی را به تیغ دو لبه‌ای تشبیه کردند که هم می‌تواند مفید و هم خطرناک باشد و در سال ۱۳۹۳ نیز فرمودند؛ «فضای مجازی، حقیقتا به قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است. منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است. باید دشمن را از فضای مجازی برانید و بتارانید».

     آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی از جمله کشورهایی هستند که با ایجاد هزاران کانال در پیام‌رسان‌های مختلف فارسی و غیرفارسی در حال جنگ مجازی با ایران هستند و معمولاً گروههای ضدانقلاب که از حمایت مادی و سیاسی آنها برخورداند نیز با آنها همراهی می‌کنند.

      منافقین یکی از گروههای ضدانقلابی است که با ایجاد یک ازدوگاه سایبری در شهر تیرانای کشور آلبانی و با به‌کارگیری بیش از ۱۵۰۰ نفر عنصر آموزش دیده، دائماً در حال ارسال اخبار راست و دروغ در جهت ایجاد جو یأس و ناامیدی برای به آشوب کشاندن جامعه و به زعم خودشان نابودی نظام اسلامی هستند.

     البته همان‌گونه که اشاره شد این شبیخون فرهنگی فقط به نظام خانواده محدود نمی‌شود، بلکه دشمن با کمک ابزار و روشهای مختلف فرهنگی و به شکل بی‌سابقه‌ای، عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران اسلامی را نیز آماج حملات خود قرار داده است.

     بنا بر اظهارات کارشناسان ذیربط داخلی و خارجی، هجمه دشمن در این عرصه در حدی است که به هیچ وجه در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است، به‌طوری که گفته می‌شود هم‌اینک مردم ایران ۱۸۹ برابر بیشتر از مردم سایر کشورهای دنیا در معرض اخبار جعلی و مخرب قرار دارند.

     اگرچه هم‌اکنون دشمن در حال استفاده از همه گرینه‌های ممکن علیه ایران اسلامی است، اما اینبار و در عرصه جدید حتی برای جنگ نیابتی با ملت و مملکت ایران به دشمن‌سازی جدید نیاز ندارد، چرا که از طریق رسانه‌های مذکور چنان ذهن و فکر مردم ما را بمباران کرده و می‌کند که برخی از مردم واقعاً به این باور رسیده‌اند که نظام اسلامی با دنیا سر جنگ دارد و گاهی حتی مسئولین خود را متهم به جنگ طلبی می‌کنند.

     این در حالی است که اگر سیاهه جنگ و آشوب و دخالت نظام سلطه را در مقابل خود قرار دهیم، متوجه خواهیم شد با این‌که کشور ایران حداقل در ۳۰۰ سال گذشته آغازگر هیچ جنگی نبوده و هرگز به شکل خودسرانه در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نکرده است، تقریباً در همین مدت تمام جنگها، آشوبها و مداخلات خودسرانه در امور کشورها، عمدتاً توسط آمریکا و اروپا و بعضاً توسط سایر کشورهای استکباری رخ داده است.

     با این همه همان‌گونه که اشاره شد، متأسفانه برخی افراد جامعه تحت تأثیر القائات رسانه‌های استکباری براین باورند که جمهوری اسلامی با دیگران دشمنی دارد و مایل به تعامل با سایر کشورها نیست، در حالی که صورت مسئله از اساس غلط است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده‌اند ما به شرط رعایت احترام و منافع متقابل، برای رابطه دوستانه با هیچ کشوری به‌جز رژیم صهیونیستی مشکلی نداریم.

     در واقع دشمنان با کار فرهنگی طوری عمل کرده‌اند که نه‌تنها رفتارهای ظالمانه و قلدرمأبانه خودشان تحت‌الشعاع قرار گرفته، بلکه خودمان هم باورمان شده که ما در حال ستیز با دیگران هستیم و درهای کشور را به روی سایر ممالک بسته‌ایم و تمام ایراد و اشکال متوجه خود ماست.

     آنها دهها سال قبل با اشاعه خرافات و سوءاستفاده از اصول اعتقادی، دین و مذهب ما را به سخره گرفته بودند و حالا در عصر جدید با کمک ابزار و روشهای نوین، هم مبانی اعتقادی ما را دچار خدشه نموده‌اند و هم سبک زندگی برخی از ما را چنان دستخوش تغییرات منفی کرده‌اند که برخی از ما حتی به همنشینی با سگ و گربه و تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی افتخار می‌کنیم.

     کاری کرد‌ه‌اند که به‌جای کمک به حل مسائل، خودمان به یک فرد مسئله‌ساز و مشکل‌آفرین تبدیل شده‌ایم، با این‌که مسلمانیم و در بسیاری از موارد به درستی به رفتار و عملکرد دیگران اعتراض داریم، اما در عین‌حال رفتار غلط آنها را بهانه می‌کنیم و به خودمان اجازه می‌دهیم تا مانند آنها عمل کنیم.

     برخی از ما تحت تأتیر سم‌پاشی بیگانگان، چنان دچار خودتحقیری شده‌ایم که بدون توجه به توطئه‌های متعدد و مستمر دشمنان، با قضاوتی نامنصفانه نظام اسلامی را ناکارآمد و همه مسئولین و تمام هموطنان خود را دروغگو، بی‌عرضه و ناتوان تلقی می‌کنیم و گاهی حتی دستاوردهای دانشمندان و متخصصین کشورمان را غیرواقعی، متقلبانه و یا حاصل کار دیگران معرفی می‌کنیم.

     صرفنظر از گرانی‌ها (که البته علل موجه و غیرموجه متعددی داردبا این‌که همه چیز داریم و کمبود محسوسی وجود ندارد، اما اصلاً متوجه نیستیم که هر یک از خود ما آگاهانه یا ناآگاهانه و کم یا زیاد در بروز ناهنجاری‌هایی مانند؛ گرانی‌ها، رفتارهای غلط اجتماعی و حتی مفاسد اقتصادی نقش داشته‌ایم و حالا با رفتار و کردارمان در واقع در حال انتقام از خودمان هستیم.

     قطعاً هیچ کشوری توان ایستادگی در برابر این مقدار خودزنی و خودتحقیری داخلی و تهدید، توطئه و بحران تحمیلی و فشار خارجی را ندارد و اگر عنایت الهی، قدرت رهبری و حضور مردم فهیم و دلسوز در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی نبود، با این شرایط اکنون نه فقط هویت و حاکمیت، بلکه خاک و سرزمین خود را نیز از دست داده بودیم.

     علت خصومت دشمن که مشخص است، برای آنها یک کشور ضعیف و ترجیحاً تجزیه شده، خیلی راحت‌تر قابل کنترل است و راحت‌تر می‌شود منابع آن را چپاول کرد، بنابراین؛ آنها همواره مخالف رشد و پیشرفت و اقتدار و سربلندی کشوری مانند ایران اسلامی که مدتهاست شعار استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی را سرداده و پرچم مقابله با استکبار را بر دوش گرفته هستند و خواهند بود.

     بنابراین؛ همه ما باید به‌جای بهانه‌گیری بیهوده، اصلاح را از خودمان شروع کنیم و به‌جای دامن زدن به مشکلات، تلاش کنیم تا با امید دادن به یکدیگر در حد توانمان کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

     کلام آخر این‌‌که؛ اگرچه انقلاب اسلامی همواره مشمول عنایت الهی بوده و هست و دوران آسیب‌پذیری آن به پایان رسیده است، اما باید بدانیم که آشوب و اغتشاش نه‌تنها گره‌ای از مشکلات کشور و جامعه را باز نخواهد کرد، بلکه اگر اتفاقی بیفتد، نهایتاً شرایطی بهتر از عراق و سوریه و لیبی و افغانستان در انتظار ما نخواهد بود.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱۷/۹/۱۴۰۰

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

٪ پاسخ

  1. علی اصغر منصوری گفت:

    احسنت . خیلی عالی. اجرکم عندالله????????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *