ضرورت بهینه‌سازی شرایط استراحتگاه‌‌های همجوار گذرگاه‌ها در مسیر کربلا

     ‌با توجه به مشکلات زیرساختی و اقتصادی کشور عراق, شاید گلایه‌مندی در مورد وضعیت گذرگاه‌های ورودی عراق چندان درست نباشد، اگرچه از مردم و دولت میهمان نواز عراقی انتظار می‌رود که تدبیری هم برای بهبود شرایط گذرگاه‌های ورودی مسیر کربلا بیندیشند.

     اما به نظر می‌رسد، عملکرد مسئولین ایرانی در مورد ایجاد زیرساخت‌هایی مانند؛ توقفگاه خودرو، احداث بوستان‌های چندمنظوره برای استفاده بومیان منطقه و استراحت زائرین اربعین و نیز برنامه‌ریزی برای استقرار تعداد بیشتری از موکب‌داران در این نقاط، می‌توانست و هم اکنون نیز می‌تواند به مراتب بهتر و بیشتر از آن چیزی باشد که هم اکنون وجود دارد.

     به عنوان مثال؛ شهرداری‌های این مناطق طی سال‌های گذشته می‌توانستند و هم اکنون نیز می‌توانند، با احداث پارک و ایجاد فضای سبز، احداث سرویس بهداشتی مناسب و سکوی چادر و نصب آلاچیق و سایه‌بان و سایر امکانات، شرایط بهتری را برای تردد و استراحت زائرین حسینی در کنار گذرگاه‌ها فراهم نمایند.

     این در حالی است که در برخی از گذرگاه‌ها نه تنها خبری از وجود اصولی این امکانات نیست، حتی آبخوری و محل شستشوی ظرف عذا و یا نیمکت برای استراحت کوتاه مدت هم وجود ندارد.

     لذا پیشنهاد می‌شود در کنار اقدامات دولتی برای تجهیز این نقاط، خیرین بزرگوار نیز دست به کار شوند و با مشارکت در تأمین امکانات موردنیاز این گذرگاه‌ها شرایط بهتری را هم برای زوار و هم بومیان ساکن در این نقاط فراهم نمایند و هم بهره‌مندی از دعای خیر دائمی را برای خود مهیا سازند.

احمدرضا هدایتی

کارشناس ارشد مدیریت

۱۶/۶/۱۴۰۱

نشانی الکترونیکی: ARH110@yahoo.com  نشانی سایت: rahtooshe.com

شما همچنین می توانید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *